Ako si vybrať ten správny druh športu?

Fyzickú aktivitu môžeme klasifikovať podľa rôznych kritérií. Dôležité sú pri tom všetky aspekty a faktory, ktoré sú pre konkrétny typ cvičenia charakteristické. Samozrejme, nesmieme zabúdať na typ intenzity cvičenia, ktorý preferujeme, aký je náš cieľ a motivácia, prečo vlastne cvičíme a aký čas sme ochotní venovať nášmu workoutu.. V nasledujúcom článku vám ponúkame krátky prehľad  rôznych športových aktivít, z ktorých si určite vyberiete.

činky

Kardiovaskulárne cvičenie
Kardiovaskulárne cvičenie môžete poznať aj pod názvom kardio cvičenie alebo aeróbne cvičenie. Pointou tejto fyzickej aktivity je zvýšenie srdcovej frekvencie na 60, prípadne až 85 percent maximálnej srdcovej záťaže. Tým, že sa zvyšuje tepová frekvencia, naše pľúca pracujú rýchlejšie a o to intenzívnejšie, aby nášmu telu dokázali zabezpečiť adekvátnu dávku kyslíka v dlhšom časovom horizonte. Za kardio cvičenie môžeme teda považovať akýkoľvek druh športu, ak sa pri ňom tepová frekvencia dostatočne zvýši a cvičenie trvá dlhšiu dobu. Dokonca, do tejto kategórie spadá aj prechádzka, ak ju vykonávame rezkým tempom. Medzi typických predstaviteľov kardia patria aj aktivity ako behanie, plávanie, basketbal či dokonca sex alebo joga. Po tomto type cvičenia často siahajú ľudia, ktorí sa rozhodli začať bojovať s nadbytočnými kilogramami.

fitnes

Silové cvičenie
Silové cvičenie, ako si mnohí môžu myslieť, nie je určené len pre bodybuilderov a kulturistov. Je to dokonalý nástroj, pomocou ktorého sa nám podarí vyformovať našu postavu, zbaviť sa nadváhy či niekoľkých nadbytočných kilogramov. Pomáha nám  urýchliť metabolizmus, pretože čím viac svalovej hmoty máme, tým viac kalórií spálime, nielen počas tréningu, ale aj dávno po ňom. Ak so silovým cvičením len začínate, v žiadnom prípade sa nepreceňujte, dajte si pozor na správnu formu pri prevedení každého cviku, aby nedošlo k zraneniu.  Odporúčame vám poradiť sa s odborníkom, ktorý vám zostaví ten správny tréningový plán.

 Strečing
Je dôležitou súčasťou každého športového výkonu. Vďaka nemu naše telo dokáže lepšie a rýchlejšie zregenerovať a zvyšuje našu výkonnosť pre ďalší tréning. Správne prevedený strečing nám uvoľní telo, znižuje riziko úrazu, zvyšuje našu ohybnosť  a celkovú pohyblivosť kĺbov. Preto nikdy nezabúdajte na rozcvičku a po každom výkone sa svojmu telu poďakujte formou strečingu.
 
Nezabúdajte, že akákoľvek fyzická aktivita je lepšia než žiadna. Či sa rozhodnete pre klasické prechádzky alebo pre náročnejší typ športu, vždy ste o krok bližšie na ceste za lepším zdravím.