Rastlinné mlieko

Okrem klasického živočíšneho mlieka (kravského, kozieho, ovčieho) nájdeme na trhu i mlieko rastlinné. To ocenia ľudia, ktorí majú intoleranciu k prijímaniu laktózy, ale aj ľudia uprednostňujúci vegánsku kuchyňu, no aj tí, čo hľadajú alternatívu v podobe ľahšieho alebo zdravšieho stravovania sa. Rastlinné mlieko totiž neobsahuje žiaden cholesterol a zastúpenie bielkovín i sacharidov je tu v menšom množstve, než napríklad u mlieka kravského, pričom je ale na oplátku zasa bohatým na príjem vlákniny či potrebných vitamínov.

mléko

•         Ktoré sú to tie rastlinné mlieka, respektíve aké druhy rastlinného mlieko poznáme?
Kokosové, sójové, mandľové, ryžové, sezamové, ovsené, konopné, ale aj makové.
K najznámejším sa radí pravdepodobne kokosové, ktoré je navyše veľmi prospešné pre ľudský organizmus, pretože disponuje vysokým obsahom fosforu a vápnika, čím upevňuje   kostnú hmotu, teda spevňuje kosti. Ďalej obsahuje  látky ako železo, zinok, vápnik, magnán, ktorých príjem bráni vyčerpanosti, nervozite, únave a napomáha k posilneniu psychiky. Takisto znižuje tlak, pomáha k lepšiemu tráveniu, jeho konzumácia je vhodná proti zápalovým ochoreniam a posiluje celkovú imunitu.

•          Takmer totožná charakteristika sa týka i mandľového mlieka.
Zaujímavým a možno trochu netradičným je mlieko makové, ktoré má ale veľmi sympatickú vlastnosť, nakoľko oproti kravskému obsahuje až 15 násobok vápnika a dokáže efektívne znižovať cholesterol v krvi.
V obchodoch ale zrejme najčastejšie natrafíme na sójové, jeho prednosťou je veľký obsah zdravých aminokyselín.

pití

Vo všetkých prípadoch môžeme rastlinné mlieka zhrnúť ako efektívnu a zdravú alternatívu s vysokým obsahom potrebných látok a vitamínov, ktoré sú potrebné pre každodenné fungovanie a navyše je ľahšie stráviteľné. Jeho konzumáciou zabranujeme tvoreniu cholesterolu a naopak, túto hrozbu skôr znižujeme.